Saturday 14 January 2012

مصاحبه‌گر محبوب احمدی‌نژاد؛ شریک اختلاس


برخی رسانه‌های اصول‌گرا در ادامه سریال اختلاس بزرگ، از دست داشتن مجری مشهور تلویزیونی و مصاحبه کننده ویژه رییس دولت در این ماجرا خبر داده‌اند. وب سایت عصر ایران، نزدیک به حامیان قالیباف، نوشته است که "یک مجری معروف صداوسیما به دلیل مشخص شدن ارتباطات وی با اختلاس سه هزار میلیاردی، از کشور فرار کرد".
این وب‌سایت البته اسمی از این مجری نبرده، اما آگاهان بر اساس شواهد و نشانه ها گفته اند مجری متواری، مرتضی حیدری، مجری معروف برنامه گفت‌وگوی خبر شبکه دوم سیما و مصاحبه گر ویژه احمدی نژادست.
حیدری به دلیل مصاحبه‌هایی که با محمود احمدی‌نژاد انجام داده ـ– و بسیاری از آن‌ها مورد انتقاد روزنامه‌نگاران قرار گرفته بود ـ– و همچنین حضورش در یک برنامه تلویزیونی در اعتراضات پس از انتخابات، با حضور سعید حجاریان، سعید شریعتی و محمد عطریان‌فر مورد توجه هواداران دولت بود.
سایت تعامل نیوز ـ- نزدیک به جبهه متحد اصول‌گرایان ـ– گزارش داده بود مرتضی حیدری، مجری محبوب احمدی‌نژاد اخیرا به عنوان مطلع در پرونده امیر منصور آریا به دادستانی احضار شده و در خصوص روابط خود با این شرکت و قرارداد تبلیغاتی خود با بانک آریا به سئوالاتی پاسخ داده است.
گفته می‌شود احضار این مجری با سابقه به علت قرارداد میلیاردی وی با بانک آریا بوده؛ چنانکه  هماهنگی بسیاری از ارتباط‌های سیاسی امیر منصور آریا نیز بر عهده این چهره سر‌شناس بوده است.
بر اساس این گزارش، این مجری صداوسیما چند سالی است که با استفاده از شغلش قراردادهای تبلیغاتی مختلفی را برای شرکت تبلیغاتی خود که به نام یکی از اقوام درجه یک‌اش می‌باشد جذب نموده است. او اما با مشخص شدن این روابط در روند رسیدگی به پرونده اختلاس، حدود سه ماه پیش ایران را به مقصد یکی از کشورهای غربی ترک و تا کنون از بازگشت خودداری کرده است.
پیش از این نیز اخباری مبنی بر قراردادهای کلان ستاد حمل و نقل سوخت و همچنین بانک گردشگری با شرکت این مجری در رسانه‌ها منتشر شده بود.
آتی نیوز در آن زمان گزارش داده بود که مرتضی حیدری از مجریان اخبار صدا و سیما دو قرارداد تبلیغاتی با حجمی بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومان با ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت و بانک گردشگری امضا کرده و "فعالیت‌های اقتصادی این مجری از چند سال پیش شروع شده و هم اکنون زبان زد خاص و عام است"؛ درآن زمان ریاست بانک گردش‌گری بر عهده «مهدی جهانگیری» معاون اسفندیار رحیم مشایی بوده است.
سایت البرزنیوز اما به نقل از یک مقام سازمان صدا و سيما نوشت: "مرتضی حيدري در خارج ازکشور مشغول تحصيل است و به طور متناوب به محل تحصيل خود رفت و آمد دارد و اين نمي‌تواند به مفهوم خروج دائم او از کشور باشد. شايعاتي درباره فعاليت هاي گسترده اقتصادي اين چهره مشهور صداوسيما وجود دارد".
حیدری بارها به علت نوع مصاحبه‌های خود با محمود احمدی‌نژاد، مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود. یک وب‌سایت اصول‌گرا درباره مصاحبه‌های وی نوشته بود: "لبخندها و سکوت معنادار این مجری در گفتگو با رییس جمهور موجب نارضایتی اکثر رسانه های مستقل شده بود. احتمالا این قراردادهای کلان موجب صبر بیش از حد این مجری در گفتگو با اعضای دولت گشته است".
این چندمین بار است که شایعه فرار حیدری در رسانه‌ها منتشر می‌شود. پاییز سال 88 نیز شایعاتی درباره خروج وی از صدا و سیما و حضورش در آمریکا منتشر شده بود.
وی آن زمان در گفت‌وگویی با بخش خبری 20:30 سیما، شایعات پیرامون خود را تکذیب کرده بود، اما ماهها طول کشید تا بار دیگر به صدا و سیما بازگردد.
اکنون نیز وی در گفت‌وگویی با همین بخش خبری، شایعات درباره خود را تکذیب کرده است، اما باید دید این بار هم به صدا و سیما باز خواهد گشت یا خیر.
http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2012/january/12/article/-63e76148f3.html

No comments:

Post a Comment