Wednesday 4 April 2012


بر اساس گزارش وبسايت دانشجو نيوز درسال گذشته ۶۷ حکم زندان برای دانشجويان در ايران صادر و اجرا شده است. 

در سال ۱۳۹۰ محروميت از تحصيل دانشجويان و احضار آنها به کميته های انضباطی و حراست دانشگاه ها همچنان ادامه داشت و تعداد زيادی از دانشجويان از تحصيل محروم شدند.

علاوه بر محروميت از تحصيل و احضار به کميته های انضباطی، تعداد زيادی از دانشجويان بازداشت يا به مراجع قضايی احضار شدند.  از بيرون دانشگاه هم شاهد اين بوديم که شمار زيادی از دانشجويان را به مراجع قضايی و اداره اطلاعات احضار می کردند و آنها را تهديد می کردند که اگر فعاليتی انجام دهند، با آنها برخوردهای شديدتری مثل احکام طولانی مدت حبس خواهد شد.

با اين حال در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه های تهران، خرم آباد، آزاد تهران شمال، سوره، شهيد عباسپور، علم و صنعت، تبريز، شهيد بهشتی، علامه طباطبايی و اميرکبير اعتراض ها و تجمع هايی برگزار شد. اين اعتراض ها به مسايل سياسی و مشکلات صنفی بود.  در سال ۱۳۹۰ بحث تفکيک جنسيتی به صورت گسترده و شديدی پيگيری شد.

علاوه بر اين شاهد بوديم که در کلاس های درس دانشجويان هم تفکيک جنسيتی داشتيم. در دانشگاه های علم و صنعت، امير کبيرو شريف که پيش از اين سابقه تفکسيک جنسيتی نبود، در کلاس هايی که امکان پذير بود کلاس های دانشجويان دختر و پسر مجزا برگزار شد. علاوه بر اين شاهد تبعيض جنسيتی برای دخترها هم بوديم. که به صورت آيين نامه های پوششی و برخورد با نحوه پوشش دختران در دانشگاه شدت پيدا کرده بود.»  


بر اساس گزارش وبسايت دانشجو نيوز، در سال ۱۳۹۰ صد و بيست مورد احضار دانشجويان به کميته انضباطی و بيش از ۸۰ مورد بازداشت و احضار به مراجع قضايی ثبت شده است. در سال گذشته در بيش از ۱۵ دانشگاه جداسازی جنسيتی اجرا شده و بيش از صد مورد حادثه و مرگ دانشجويان گزارش شده است.

No comments:

Post a Comment