Wednesday 3 October 2012

شعار معترضان تهرانی: سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن+فیلم


  شعار معترضان تهرانی: سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن+فیلمarticle picture
گزارش العربیه از تظاهرت مردم و بازاریان در تهران:معترضان تهرانی که در اعتراض به نابسامانی اوضاع اقتصادی در ایران و بالا رفتن ناگهانی و شتابزه قیمت ارز در این کشور، دست به اعتراض خیابانی زده اند، در شعارهای خود از حکومت می خواهند حمایت از رژیم سوریه را رها کرده و فکری به حال اوضاع اقتصادی ایران کند. آن ها شعار می دهند: "سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن."

جمهوری اسلامی ایران همپیمان نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه است و مقام های تهران از جمله سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بارها تاکید کرده اند که اجازه سرنگونی نظام بشار اسد را نخواهند داد.

برخی گزارش ها از کمک های هنگفت اقتصادی و نظامی تهران به نظام بشار اسد حکایت می کند تا بتواند در مقابل اعتراض های بی سابقه ای که با آن روبرو است، مقاومت کند.


اعتراض های روز چهارشنبه 3-10-2012 تهران با تعطیلی بازار در این شهر چند میلیونی همراه بود. این اعتراض ها در بعضی مناطق شهر با یورش نیروهای پلیس روبرو شد که به درگیری میان معترضان و نیروهای دولتی انجامید.


خبرگزاری فرانسه از تهران به نقل از شاهدان عینی، خبر داده که صدها پلیس ضدشورش در محله فردوسی تهران حضور یافته و به تمامی مغازه‌های این محله دستور تعطیلی داده است. بخش مهمی از صرافی‌های تهران در خیابان و میدان فردوسی واقع است.

این دستور پلیس به دنبال اعتراضات نسبت به افزایش نرخ ارز و همچنین بازداشت برخی از معترضان صادر شده است.


قیمت دلار در روزهای اخیر در بازار تهران افزایشی سرسام آور داشته است. صبح چهارشنبه قیمت هر دلار در بازار تهران، حدود 3700تومان معامله شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

سایت "ندای سبز آزادی" هم ندای سبز آزادی در پی اعلام اعتصاب بخشهایی از بازار تهران عده ای از بازاریان با تعطیلی مغازه های خود در مقابل مغازه های خود تجمع کرده اند.بازار لوازم خانگی و طلا فروشیها از جمله بخشهای بازار تهران است که تعطیل شده است.


همچنین گزارش شده که برخی از بازاریان از محل اصلی بازار تهران به سمت سبزه میدان و خیابان 15 خرداد در حال حرکت هستند. برخی گزارشها نیز حکایت از سر دادن شعارهایی توسط برخی از بازاریان دارد.

آخرین گزارش ها حاکی است که در خیابان های سعدی، جمهوری، فردوسی و منوچهری درگیری هایی بین پلیس و معترضان رخ داده و نیروهای نظامی با لباس رسمی برای سرکوب تجمع کنندگان وارد صحنه شده اند.

به گزارش کلمه، پمپ بنزین های ابتدای وصال در خیابان انقلاب و ابتدای خیابان فردوسی بالاتر از میدان فردوسی نیز تعطیل شده اند.
درخواست اصولگرایان برای مداخله نیروی انتظامی

از سویی احمد کریمی اصفهانی دبیر انجمن اسلامی اصناف و بازار که تشکل وابسته به اصولگرایان در بازار تهران است، در مصاحبه ای با "ایسنا" خواستار مداخله نیروی انتظامی و برخورد با کسانی شده که آنها را "اخلال گر" نامیده است.

او در این باره گفته است: "برخی به دنبال اخلال‌گری در بازار (تهران) هستند و ما انتظار داریم که نیروی انتظامی این مساله را پیگیری کرده و با اخلال‌گران برخورد کند."

او البته ادعا کرده که بازار تعطیل نشده و "اخلال‌گری‌ها از خارج از بازار به آن تزریق شده است."

دبیر انجمن اصناف و بازار در همین حال به اعتراض در صنف قماش اشاره کرده و گفته است: "شاید در بخش‌هایی مانند خرازی‌ها مشکلاتی باشد، اما به طور کلی اینگونه نیست و ما با اتحادیه خرازی‌ها نیز صحبت کردیم که گفتند شرایط عادی است."

صنف پارچه و قماش سال گذشته هم برای حدود دو ماه به طور کامل در اعتصاب بود.

No comments:

Post a Comment