Monday 30 November 2015

حمله تندروها سبب لغو سخنرانی سیاستمدار اصلاح‌طلب در یاسوج شد

حمله تندروها سبب لغو سخنرانی سیاستمدار اصلاح‌طلب در یاسوج شد

عده‌ای از "نیروهای تندروی اصول‌گرا" مانع از سخنرانی آذر منصوری، عضو حزب "اتحاد ملت" در دانشگاه آزاد یاسوج شدند. با نزدیک شدن انتخابات مجلس، برهم‌زدن مراسم سخنرانی‌اصلاح‌طلبان باردیگر تشدید شده است.
عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است
مراسم سخنرانی آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از اعضای حزب "اتحاد ملت" در دانشگاه آزاد یاسوج، به دلیل حمله‌ی نیروهای "تندروی اصول‌گرا" برهم زده شد و منصوری اجازه‌ی سخنرانی پیدا نکرد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا) در این مراسم که قرار بود روز یک‌شنبه (۸ آذرماه) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شود، عده‌ای از نیروهای موسوم به "تندرو" به‌محض ورود آذر منصوری به سالن سخنرانی شروع به شعار دادن کرده و به سوی این فعال سیاسی حمله‌ور شدند.
عارف یزدانی، دبیرکل تشکل "فرهنگ و سیاست" در این دانشگاه که این نشست را تدارک دیده بودند به ایلنا گفت که با دیدن وضعیت نیروهای حراست، منصوری را از سالن خارج کرده و به ساختمان استانداری استان کهگلویه و بویراحمد انتقال دادند.
یزدانی با تاکید بر این‌که مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم از مدت‌ها قبل از مسئولان اخذ شده بود، گفت که حراست دانشگاه با هماهنگی مسئولان "دفتر نهاد رهبری" در این دانشگاه اعلام کردند که فقط دانشجویان دانشگاه می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.به گفته‌ی یزدانی نیروهایی که مانع از سخنرانی منصوری شدند، "از قبل وارد سالن شده بودند."
دبیرکل تشکل "فرهنگ و سیاست" همچنین گفت که شب قبل از برگزاری این مراسم مسئول دفتر نمایندگی رهبری به او و مسئولان حراست دانشگاه اطلاع داد که شنیده است قرار است "حمله فیزیکی" علیه منصوری رخ دهد و هشدار داده بود که "مراقب باشید."
مسئول "بسیج دانشجویی" این واحد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های ایران سر دادن شعار علیه منصوری را تایید کرد. با این‌حال منکر آن شد که این نیروها به سمت منصوری به قصد برخورد فیزیکی حمله‌ور شدند.
این درحالی است که عارف یزدانی می‌گوید عده‌ای از این نیروها در بیرون سالن نیز کماکان به‌دنبال منصوری بودند و قبل از این‌که مسئولان حراست وی را سوار ماشین کنند، باز قصد حمله‌ور شدن به منصوری را داشتند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در این درگیری‌ها دست‌کم سه دانشجوی حامی اصلاح‌طلبان آسیب دیده‌اند. یکی از دانشجویان به ضرب چاقو زخمی شده است. به گفته شاهدان عینی این دانشجو برای محافظت از سخنران خود را میان ضارب و خانم منصوری قرار داده است. به گفته یکی از دانشجویان دختر نیز، یکی از "مهاجمان اصول‌گرا" با مشت به صورتش زده است. این دختر دانشجو نیز به بیمارستان منتقل شده است.
آذر منصوری پیش از تاسیس حزب "اتحاد ملت" سال‌ها عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیرکل در "جبهه مشارکت ایران اسلامی" بود.
او همچنین در شورای مشاوران محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب پیشین نیز عضویت داشت و به دلیل فعالیت‌های خود در این شورا و در جبهه مشارکت در دستگیری‌های بعد از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد.
منصوری در دادگاه به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی" و "اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات" به سه سال حبس محکوم شد.
لغو سخنرانی منصوری درحالی صورت می‌گیرد که تنها یک روز قبل از این مراسم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران، تاکید کرده بود که "امنیت سخنرانی‌های قانونی و دارای مجوز" در کشور باید تامین شود و گفته بود که مسئولان انتظامی و وزارت کشور برای تامین امنیت گردهمایی‌ها و سخنرانی‌های قانونی تلاش می‌کنند.
برهم‌زدن مراسم سخنرانی آذر منصوری، تنها مورد در هفته‌های گذشته نیست. نیروهای تندرو در هفته‌های گذشته در چند مورد دیگر نیز مانع از برگزاری مراسم و ایراد سخنرانی‌های دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله سخنرانی عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر پیشین کشور در دولت محمد خاتمی شدند.

No comments:

Post a Comment