Saturday 19 November 2011

وضعیت نگران‌کننده جسمی مهدی کروبی


وضعیت نگران‌کننده جسمی مهدی کروبی


محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی٬ با انتشار یادداشتی به اعلام وضعیت پدر خود پرداخت و به نقل از مادرش نوشت که وضعیت جسمی مهدی کروبی٬ ناگوار است و وی دچار مشکلات جسمی و تنفسی شده است.
فرزند مهدی کروبی٬ با اشاره به انتقال مهدی کروبی به مکانی جدید٬ نوشته است: «نیروهای امنیتی با انتقال پدر به منزل مسکونی شان در جماران موافقت نکردند و به اعمال حبس ۱۰۰ روزه در آپارتمانی اداری و کوچک  بدون دسترسی به هوای آزاد و در کنار تعدادی از ماموران امنیتی مبادرت ورزیدند. بدنبال پیگیری های مکرر خانواده بویژه مادر بزرگوارم سه شنبه هفته گذشته قرارداد اجاره منزل مسکونی در یکی از محله های شمیران جهت گذراندن دوران حبس منعقد شد. بر اساس این قرارداد یک واحد از سه واحد استیجاری در اختیار پدر قرار گرفت. خانواده متعهد به پرداخت بخشی از مال الاجاره شد و بخش دیگر را وزارت اطلاعات بابت حضور نیروهایش بر عهده گرفت. بعد از فراهم شدن مقدمات، پدر به مکان جدید منتقل شد».
وی همچنین درباره وضعیت فاطمه کروبی نوشته است: «مقامات امنیتی اجازه بازگشت مادر را به حبس دادند. بدنبال خروج امروز مادر مطلع شدیم که مقامات امنیتی اجازه ماندن وی در کنار پدر را نمی دهند و اصرار دارند آقای کروبی  الباقی زمان نامعلوم حبس را به تنهایی بگذراند».
وی به نقل از مادرش درباره وضعیت جسمی مهدی کروبی نوشت: «وضعیت تنفسی آقای کروبی بدلیل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است که در حال حاضر ایشان از داروهای تجویز شده پزشک وزارت اطلاعات استفاده می کنند. ایشان همچنین اضافه کردند که بر خلاف ورود آسیب های جسمی،  روحیه آقای کروبی نسبت به مسیر انتخاب شده و عهد خود با مردم بسیار عالی و کم نظیر است».
فاطمه کروبی پیش از این نیز با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی٬ رییس قوه‌قضاییه٬ به تشریح وضعیت مهدی کروبی پرداخته و با اشاره با این مساله که «ساواک نیز با مهدی کروبی چنین رفتاری نکرده بود»٬ شرایط حبس کروبی را «دشوارتر از سلول انفرادی» دانسته بود.
وی در نامه خود اضافه کرده بود: «آقای کروبی طی ۲۱۰ روز گذشته از حقوق اولیه یک زندانی نظیر حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و … برخوردار نبوده است.»
فاطمه کروبی وضعیت جسمی همسر خود را بر اثر این فشار «در خطر» توصیف کرده و خواستار «معاینه ایشان توسط پزشکان مستقل و مورد اعتماد خانواده» شده بود.
اکنون نیز فرزند کروبی درباره وضعیت وی می‌نویسد: « کروبی کما فی السابق از حقوق اولیه یک زندانی مانند حق دسترسی به روزنامه، ملاقات منظم با نزدیکان، تلفن و …  برخوردار نمی باشد. هوا خوری ایشان بعد از انتقال تنها در محدوده آپارتمان مجاز شمرده شده است. حقیقت این است که در ۹ ماه گذشته شاهد رفتار متناقض و سختگیری های غیر متعارف نسبت به پدر  بوده ایم. محرومیت از حبس در منزل خود و تحمیل مکان دیگر به خانواده و تلاش در جهت تنها نگاه داشتن کروبی نگرانی خانواده را دوچندان کرده است. از حاکمیت انتظار داریم دایره و قلمرو این حصر ابداعی  که ابعاد مختلف آن در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد  را هر چه سریعتر مشخص کند».

No comments:

Post a Comment