Sunday 27 November 2011

ریاست "میمون" بر "مزرعه حیوانات" جمهوری‌اسلامی


محموداحمدی‌نژاد + اصول‌گرایان + جریان انحرافی
ریاست "میمون" بر "مزرعه حیوانات" جمهوری‌اسلامی


هم‌زمان با انتقادات اصول‌گرایان از اتفاقات رخ داده در روزنامه ایران، دامنه انتقادات از احمدی‌نژاد نیز بالا گرفته است. یک فعال سیاسی از جمهوری‌اسلامی با عنوان "مزرعه حیواناتی" نام برده که در آن "همه باهم برابرند، اما بعضی از بقیه برابرترند" و یک سایت نیز از احمدی‌نژاد با عنوان "میمونی" نام برده که از "منبر انقلاب" بالا رفته است.
درگیری‌های رخ داده در روزنامه ایران، حضور نیروهای دادستانی و مقاومت علی‌اکبر جوان‌فکر در مقابل بازداشت، آخرین حادثه ای است که انتقادهای تند اصول‌گرایان را از احمدی‌نژاد و اطرافیانش به دنبال آورده است. آنان مقاوت جوان‌فکر و سپس تهدید احمدی‌نژاد را، نمونه‌ای از عدم احترام به قانون توسط دولت معرفی کرده‌اند.
جهان‌نیوز با انتشار یادداشتی در این‌باره، با اشاره به رایزنی احمدی‌نژاد برای عدم بازداشت جوان‌فکر و همچنین تلاش وی برای انفصال حکم حمید بقایی، از وی با عنوان فردی نام برده است که برای نظام "شاخ و شانه و عربده" می‌کشد و او را تهدید کرده که "ملت ايران با حوصله است! و در شکستن شاخ آدمهايي که اهل شاخ و شانه کشيدن براي نظامند تخصص دارد!"
وی همچنین از جمهوری‌اسلامی با عنوان "مزرعه حیواناتی" نام برده که در آن "همه باهم برابرند، اما بعضي از بقيه برابرترند". کوشکی همچنین اقدام روزنامه ایران در سفید منتشرکردن صفحه نخست خود را "قرتی بازی مطبوعاتی" نامیده و از مدیران این موسسه با عنوان "غاصبان روزنامه ایران" یاد کرده است.
این تهدیدها در حالی علیه احمدی‌نژاد صورت گرفته است که وی پیش از این و هنگام بازداشت برخی اطرافیان رحیم‌مشایی، از کابینه به عنوان "خط قرمز" خود نام برده بود. وی همچنین پس از بازداشت قائم‌مقام بانک مرکزی، از این اقدام با عنوان "نامردی" یاد کرده و تهدید کرده بود که "این نامردی‌ها جواب دارد".
وی همچنین از دفتر رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عامل اصلی اختلاس نام برده و تهدید کرده بود که اگر صحبت کند، مخالفان وی به "سوراخ موش" خواهند رفت.
در همین حال، یک سایت اصول‌گرای دیگر نیز با انتقاد از احمدی‌نژاد، وی را "میمونی" نامیده که "از منبر انقلاب" بالا رفته و افزوده است: "وقتی باب انتقاد بسته شد و با هر دلسوزی که انتقاد کرد به بهانه جلوگیری از تضعیف دولت به بدترین شکل برخورد شد٬ جریان سوم تیر هم منحرف شد و بیشتر هم منحرف خواهد شد. وقتی الآن سخنگوی «پایداری» بر سر این گفتمان که مشخص‌ترین تابلوهایش همان سطح زندگی حاکمان در حکومت اسلامی و بازگشت به پژو ۵۰۴ و سبک زندگی شهید رجایی و اینها بود بشود فلان وزیر معزول با خانه چند میلیاردی در نیاوران٬ یعنی اوضاع این گفتمان و انحرافاتش از این‌هم بدتر خواهد شد. اگر ارزش‌ها یادآوری نشود٬ آدم‌ها جایشان عوض می شود؛ یک‌زمان میمون‌ها با اعتماد به نفس از منبر پیغمبر بالا می‌روند و زمانی دیگر اشراف مرفه و متمول٬ سخن‌گوی پایداری بر سر ارزش‌ها می‌شوند و بعد هم احتمالاً فتنه‌گر به ریش همه می‌خندد و بر کرسی مجلس می‌نشیند".
این چندمین باری است که اصول‌گرایان با ادبیات این‌گونه بر یکدیگر می‌تازند. پیش از این برخی از اعضای جبهه پایداری، مخالفان خود را "گاو" و "بی‌عقل" خوانده بودند، مساله‌ای که با اعتراض منتقدان آن‌ها مواجه شده بود.
پیش از این برخی اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد با عنوان فردی یاد کرده بودند که با وجود او و ادبیاتش، ایران دیگر نیاز به دشمن ندارد.

ویژه‌نامه‌ای درباره اختلاس
در تحولی دیگر، پس از حضور علی‌اکبر جوان‌فکر در دادسرای انقلاب و تفهیم اتهاماتی چون "نشر اكاذیب و پخش شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی علیه مقامات كشوری و قضایی"، یکی از اعضای روزنامه ایران در وبلاگ خود، با اشاره به درگیری‌های رخ داده در دفتر این موسسه، اعلام کرده است که دلیل حمله به این روزنامه "نه گفتگوی جوانفکر با روزنامه اعتماد بود و نه کنفرانس مطبوعاتی او".
 امیرحسین خواجوی در وبلاگ خود نوشته است که دلیل اصلی این حمله، تلاش برای معرفی دست‌اندرکاران اختلاس 3هزارمیلیارد تومانی در ویژه‌نامه این روزنامه بوده است: "دستهای آلوده، نام ویژه نامه ای بود که در روز دوشنبه در روزنامه ایران منتشر شد و به بررسی علل و عوامل اختلاس سه هزار میلیاردی می پرداخت. برخی از متهمان اصلی پرونده خوب می دانستند که با انتشار این ویژه نامه دیگر نمی توانند انگشت اتهام را به سمت دولت دهم نشانه روند، دولتی که بارها پاک بودن و سلامت اقتصادی خود را به دیگران نشان داده است. هرچند این ویژه نامه منتشر شد، اما هیچگاه به دست مخاطبین خود نمی رسد، چرا که عوامل محترم... در اقدامی عجیب تمام نسخه های این ویژه نامه را در چاپخانه ضبط کردند و تعدادی از پرسنل چاپخانه را نیز بازداشت کردند".
پیش از این یکی از وبلاگ نویسان اصولگرا با انتشار مطلبی به نقل از بازداشت‌شدگان نوشته که "بدترین فحاشی ها نسبت به آنها و حتی رئیس جمهور صورت گرفت".
وی همچنین نوشت که بازداشت‌شدگان "نوچه‌های مشایی و بقایی" نامیده شده‌ و ماموران به آن‌ها گفته‌اند: "مطمئن باشید چند وقت دیگه احمدی نژادتون هم چشم بسته میاریم اینجا".
وی همچنین از 39 فرد بازداشت شده در جریان اتفاقات روزنامه ایران با عنوان "افراد فعال در درگیری‌های فتنه 88" نام برد.
حسن روزی‌طلب٬ خبرنگار سابق روزنامه ایران، نیز در این‌باره نوشت: "این حمله یادآور حمله اراذل و اوباش به روزنامه‌ها در دوران مصدق است".
وی با مقایسه این حمله با "فاجعه کوی دانشگاه"، افزود: "مسائل از مدل مساله حمله به کوی دانشگاه است. از همون مسائلی که آقا می گفت قلب من را جریحه دار کرده است".
وی اقدام ماموران دادستانی را "لشکرکشی و قرق کردن یک موسسه فرهنگی" نامیده و از "ضرب و جرح و دستگیری بیگناهان، پرتاب گاز اشک آور در محیط بسته، ضرب و شتم و فحاشی به خانم های خبرنگار و کار مند، فرستادن یک خبرنگار به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ناجا، دستگیری بیش از 40 نفر و پابرهنه کشیدن آنها در خیابان، شکستن شیشه ها و مانیتورهای تحریریه" به عنوان اتفاقات رخ داده در این روزنامه نام برده است.


No comments:

Post a Comment