Monday 12 March 2012

درخواست معاینه کروبی توسط پزشکان مستقل


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، از رهبران در حصر جنبش سبز، خواستار آن شده است که تعدادی از پزشکان مستقل به معاینه مهدی کروبی پرداخته و میزان سلامت وضعیت جسمی وی را ارزیابی کنند. وی دلیل این درخواست را بی‌خبری سه ماهه از همسر خویش اعلام کرده است.
فاطمه کروبی در دیدار با خانواده برخی از زندانیان سیاسی، اعلام کرده است که در سه ماه گذشته اجازه ملاقات با همسر خود را نیافته است. دلیل این امر نقل‌قول وی از مهدی کروبی درباره انتخابات مجلس نهم است که آن را “فرمایشی” خوانده و اعلام کرده بود که در آن حاضر نخواهد شد.
فاطمه کروبی اکنون اعلام کرده است که بی‌خبری از وضعیت همسرش باعث نگرانی وی شده و خواستار آن است که “پزشک مستقل و معتمد خانواده” مهدی کروبی را معاینه کند.
تاکنون سایت‌های وابسته به اصول‌گرایانبارها اخبار مختلفی را درباره وضعیت جسمی کروبی و موسوی منتشر کرده‌اند. آن‌ها زمانی نوشته بودند که میرحسین موسوی، مبتلا به بیماری لاعلاجی شده و پزشکان از وی قطع امید کرده‌اند.
فاطمه کروبی همچنین گفته است که “به شهادت و گواه خانواده ها و برخی زندانیان سیاسی اوین و رجایی شهر که این روزها با آنان دیدار داشته ام، در خصوص آقای کروبی که حتی از حقوق اولیه یک زندانی مانند هواخوری، کتاب و ملاقات و غیره محروم است، آنچه بر همسرم می گذرد، سخت تر از شرایط زندان است”.
وی اما اضافه کرد: “آقای کروبی با روحیه قوی که هم اکنون نیز از آن روحیه برخوردارند، بارها تاکید کرده اند که خود و خانواده ام آماده پرداخت هرگونه هزینه ای برای دفاع از حقوق مردم هستیم و خواهیم بود”.
وی پیش از این نیز در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، نوشته بود که نوع برخورد با کروبی، حتی بدتر از زمانی است که وی در زندان ساواک بوده است.
وی اکنون نیز بار دیگر با یادآوری زندانی بودن مهدی کروبی در حکومت شاه، گفته است: “حس می کنم که ایشان در کمیته مشترک زندانی هستند و باید مانند آن دوران منتظر بمانیم تا شاید زنگ بزنند و ملاقاتی را تنظیم کنند، لیکن دریغ که سه ماه گذشته و همچنان از ایشان بی خبریم”.
مهدی کروبی به همراه فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از بهمن ماه سال گذشته و به دنبال انتشار فراخوانی برای راه‌پیمایی در حمایت از مبارزات مردم تونس و مصر، در حصر به سر می‌برند. چند ماه پیش به فاطمه کروبی اجازه داده شد که برای معالجه از حصر خارج شود، اما وی پس از انتقال مهدی کروبی به مکانی جدید، امکان حضور در کنار همسر خود را از دست داده است.

No comments:

Post a Comment