Sunday 30 December 2012

اعتصاب کارگران نورد لوله صفا

  اعتصاب کارگران نورد لوله صفا article picture
 
کارگران نورد لوله صفا در دومین روز اعتراضات خود به فرماندار ساوه اعلام کردند تا دریافت دستمزدهایمان به اعتصاب ادامه خواهیم داد


بدنبال اعتصاب 4 ساعته دیروز 1200 کارگر نورد لوله صفا، کارفرمای این کارخانه به کارگران قول داد دیشب یکماه از دستمزد معوقه آنان را به حساب شان واریز خواهد کرد. اما دیشب هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشد و آنان از اول صبح امروز اعتصاب نامحدودی را آغاز کردند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه ازاد کارگران ایران، بدنبال این اعتصاب و عدم توجه مسئولین کارخانه به خواست کارگران، آنان با روشن کردن لاستیک درب ورودی کارخانه را نیز بستند و حوالی ظهر طی تماسی با فرمانداری ساوه مسئله خلف وعده کارفرما را با فرماندار این شهر در میان گذاشتند. فرماندار ساوه در این تماس تلفنی به نقل از کارفرما اعلام کرد سه ماه از دستمزد معوقه کارگران به حساب شان واریز شده است. این در حالی است که هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده بود.

بنا بر این گزارش بدنبال این تماس تلفنی تا ساعت 15 بعد از ظهر هیچ خبری از رسیدگی به خواستهای کارگران نشد به همین دلیل آنان حوالی ساعت 16 با سرویسهای خود به مقابل فرمانداری رفتند اما مسئولین فرمانداری از پذیرش کارگران خودداری کردند و کارگران در عکس العمل به این وضعیت اقدام به بستن خیابان مقابل فرمانداری کردند. در پی این اقدام اعتراضی از سوی کارگران بلافاصله مسئولین فرمانداری درب این نهاد را به روی کارگران باز کردند و ساعت 30/17 فرماندار ساوه با حضور در میان کارگران به آنان اعلام کرد رستمی صفا(کارفرمای دو کانه پروفیل ساوه و نورد لوله صفا) روز سه شنبه در فرمانداری حضور پیدا خواهد کرد و ما تلاش خواهیم کرد یکماه از دستمزدهای شما پرداخت شود و 20 کارگر اخراجی پروفیل ساوه نیز بر سر کارهای خود بازگردند و در ادامه از کارگران خواست به اعتصاب خود پایان دهند اما این اظهارت فرماندار با اعتراض شدید کارگران مواجه شد و آنان با اعلام اینکه ما شش ماه دستمزد معوقه داریم نه یک ماه و تا زمان پرداخت دستمزدهایمان به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد به تجمع خود در مقابل فرمانداری پایان دادند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران در تجمع امروز کارگران نورد لوله صفا تعدادی از کارگران پروفیل ساوه نیز حضور داشتند و کارگران نورد لوله صفا با انتخاب ده نماینده ضمن تداوم اعتصاب خود قرار است در جلسه روز سه شنبه در محل فرمانداری که با حضور رستمی صفا برگزار خواهد شد شرکت کنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دهم دی ماه 1391
http://parsdailynews.com/109414.htm

No comments:

Post a Comment