Monday 13 February 2012

سعید مدنی تحت فشار جسمی و روانی بازجویان قرار دارد


سعید مدنی تحت فشار جسمی و روانی بازجویان قرار دارد

سحام نیوز: دکتر سعید مدنی، فعال ملی مذهبی و کنشگر سیاسی حامی جنبش سبز، تحت فشار شدید نیروهای امنیتی قرار دارد.
به گزارش رسیده از تهران، به نقل از نیروهای همسو با جنبش سبز از درون زندان اوین، دکتر مدنی تحت فشار شدید فیزیکی و روانی قرار دارد.
مطابق این خبر، این فعال سیاسی و تحلیلگر اجتماعی به دلیل روابط‌ و ارتباطات‌اش با برخی فعالان جنبش سبز و نیز به خاطر ارزیابی‌های همدلانه‌اش با جنبش سبز، در سلول‌های انفرادی اوین تحت فشار فیزیکی و روحی-روانی قرار دارد. با وجود سپری شدن بیش از ۴۰ روز از بازداشت دکتر سعید مدنی، بازجوها و مسئولان امنیتی پرونده ی این پژوهشگر ارشد علوم اجتماعی، حتی اجازه یک تماس تلفنی به وی نداده اند. اخبار موثق از درون اوین حاکی است که اتهامات سنگینی متوجه این فعال ملی مذهبی شده و بازجوها فشار زیادی را برای پذیرش جرائم انتسابی متوجه وی کرده اند.
گزارش رسیده به نقل از منایع خبری جنبش سبز از درون زندان اوین، وضع کنونی سعید مدنی را «بسیار نگران کننده» توصیف کرده است.
قابل اشاره است که احسان هوشمند، فعال ملی مذهبی و محقق علوم اجتماعی در حوزه اقوام و هویت های فرهنگی، و نیز خواهرزاده سعید مدنی نیز همزمان با بازداشت وی، دستگیر شده اند.
سعید مدنی، دانش آموخته ی دکترای جامعه شناسی و پژوهشگر ارشد در حوزه آسیب های اجتماعی (فقر، اعتیاد و خودفروشی) است. وی از جمله پایه گذاران ماهنامه ایران فردا در کنار مهندس عزت الله سحابی (مدیرمسئول این نشریه) بود. وی همچنین سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (تا پیش از اعمال فشار شدید دستگاه های امنیتی در سال ۱۳۸۹) بود.
این فعال ملی و مذهبی در چند ماه اخیر، به ویژه پس از درگذشت مهندس سحابی، هاله سحابی و هدی صابر (و به دلیل نقشی که در برگزاری مراسم ختم و یادبود آنان داشت) و نیز پس از انتشار نامه معروف به ۱۴۳ امضاء خطاب به سیدمحمد خاتمی (در مورد نمایشی و غیرسالم بودن انتخابات مجلس نهم)، بارها مورد احضار و تهدید و بازجویی قرار گرفت.
دکتر مدنی از جمله تحلیلگرانی است که پس از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در مقالات متعدد، جنبش سبز را از منظر جنبش های اجتماعی جدید مورد تحلیل و تبیین قرار داد.

No comments:

Post a Comment