Sunday 5 February 2012

صالحی: آماده مقابله با بدترین سناریوها هستیم


علی اکبر صالحی‌، وزیر امور خارجه ایران، اظهار داشت که تهران برای مقابله با بدترین سناریوها آماده است. یک سناتور آمریکایی می‌گوید، باراک اوباما در صورت حمله به ایران از جانب هر دو حزب کنگره حمایت خواهد شد.
آقای صالحی در گفت‌وگویی با شبکه خبری المنار با اشاره به تحریم‌های شدید غرب علیه ایران به دلیل برنامه‌های هسته‌ای این کشور اظهار داشته است که تهران "بدترین سناریوها" را هم بررسی می‌کند و در حال آماده‌ساختن خود برای "مقابله با آنهاست".

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگو دخالت احتمالی نظامی در سوریه را باعث بروز "وقوع انفجار" در منطقه دانسته و از مواضع چین و روسیه به دلیل وتوی قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، استقبال کرده است.

هشدار ترکیه نسبت به حمله نظامی علیه ایران

احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ که در آلمان در جریان است، حمله نظامی در منطقه را "فاجعه" دانست و گفت، تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه ایران با هدف تسلیم ساختن این کشور "چندان مناسب" نبوده است.

به گفته‌ی این مقام ارشد سیاسی در ترکیه بهترین روش برای ایجاد اعتماد میان طرفین، "گفت‌وگو" بر سر برنامه‌های هسته‌ای ایران است. جوزف لیبرمن، سناتور آمریکایی و از شرکت‌کنندگان کنفرانس مونیخ نیز با اشاره به تحریم‌های چندین ساله‌غرب علیه ایران، اذعان داشت که این تحریم‌ها علیرغم تکذیب مقامات ایرانی، به اقتصاد جمهوری اسلامی آسیب رساند‌ه‌اند.
سناتور لیبرمن: تحریم‌ها علی‌رغم تکذیب مقامات ایرانی، به اقتصاد جمهوری اسلامی آسیب رساند‌ه‌اند
سناتور لیبرمن: تحریم‌ها علی‌رغم تکذیب مقامات ایرانی، به اقتصاد جمهوری اسلامی آسیب رساند‌ه‌اند
به باور آقای لیبرمن، با این همه این تحریم‌ها هیچ‌گونه تأثیری بر رفتار دولت ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نداشته‌اند. این سناتور آمریکایی گفته‌است: «چنانچه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، تصمیم به اجرای عملیات نظامی علیه ایران بگیرد، از جانب هر دو حزب کنگره حمایت خواهد شد.»

ولفگانگ ایشینگر، مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ نیز خواستار اتخاذ رویکردهای تازه در مورد کشمکش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای ایران شده است. به گفته‌ی آقای ایشینگر، روند اوضاع نباید به گونه‌ای باشد که جنگ به گزینه‌ی پایانی تحریم‌ها تبدیل شود.
http://www.dw.de/dw/article/0,,15720156,00.html

No comments:

Post a Comment