Tuesday 5 February 2013

ارسال پرونده خانواده حسین پناهی به دادگاه جهت مصادره کل اموالشان

ارسال پرونده خانواده حسین پناهی به دادگاه جهت مصادره کل اموالشان article picture

امروز مجددا پدر و مادر انور حسین پناهی به اداره اطلاعات شهر قروه احضار و به منظور تشدید فشارها، به آنها اعلام شده که پرونده خانواده شما جهت مصادره اموالتان به دادگاه ارسال شده است.
گفتنی است که امروز دوشنبه پدر و مادر انور حسین پناهی به اداره اطلاعات شهر قروه احضار شدند و در این اداره به آنها ابلاغ شده که دیگر پرونده خانوادتان و قضیه مصادره اموالتان به ما ربطی نداره و این پرونده به دادگاه ارسال شده است گفتنی است چندی پیش کمکهای مالی که یکی از اعضای این خانواده به حساب این مادرش واریز کرده بود مسدود و مبلغ آن که بالغ بر 10 میلون تومان بوده از سوی مقامات قضایی و امنیتی مصادره گردید.
خانواده حسین پناهی از خانواده های کردستان هستند که در 5 سال گذشته بیشترین فشار را از طرف نیروهای امنیتی متحمل شدند.
انور حسین پناهی پسر بزرگ این خانواده که از فعالان مدنی و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶سال زندان تقلیل پیدا کرد.
در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ سیروان حسین پناهی، خواهرزاده این زندانی سیاسی کرد توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر و به مکانی نامعلومی انتقال داده شد. و تا کنون هم از وضعیت و مکان نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.

گزارش ارسالی از:‌ کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

No comments:

Post a Comment