Monday 25 February 2013

«به خاطر نعمت علی خامنه‌ای تمام عمر تسبیح دست بگیرید و شکرگزاری کنید»

«به خاطر نعمت علی خامنه‌ای تمام عمر تسبیح دست بگیرید و شکرگزاری کنید»article picture
 
آخوند تمساح ، ملیجک مجیز گو:«اگر تمام باقیمانده عمرمان را تسبیح دست بگیریم و به خاطر همین یک نعمت {ولایت فقیه و علی خامنه‌ای} شکرگزاری کنیم، نمی‌توانیم حقش را ادا کنیم.»


آخوند مصباح‌ یزدی:خبرگان درجایگاهی نیست که ولایت را تفویض کند


دیگربان:محمدتقی مصباح‌ یزدی٬ رئیس موسسه «امام خمینی» اعلام کرد مجلس خبرگان رهبری در جایگاهی نیست که مقام ولایت را به ولی فقیه تفویض کند.

آقای مصباح یزدی این مطلب را طی سخنانی در جمع شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی «کوثر ولایت» بیان کرده و گفته مجلس خبرگان تنها ساز و کاری برای تشخیص فرد «اصلح» است.

وی همچنین علت «ناسپاسی و قضاوت‌های ناعادلانه درباره مقام ولایت را حسد، حقارت و خودکم‌بینی» دانسته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده که «اگر کسانی با سوءاستفاده از موقعیت خود این موقعیت {ولایت فقیه} را تضعیف کنند، به اسلام، انقلاب و خون‌های شهدا خیانت کرده‌اند.»

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از ویژگی‌های علی خامنه‌ای٬ گفته است: «من خود را از بیان یک‌دهم آن‌چه در این‌باره وظیفه ماست، عاجز می‌بینم.»

وی همچنین اظهار کرده که «اگر تمام باقیمانده عمرمان را تسبیح دست بگیریم و به خاطر همین یک نعمت {ولایت فقیه و علی خامنه‌ای} شکرگزاری کنیم، نمی‌توانیم حقش را ادا کنیم.»

مصباح یزدی یکی از تمجید‌گران علی خامنه‌ای در جمهوری اسلامی به‌ شمار می‌رود که در پاره‌ای از موارد٬ مقام وی را با امامان شیعه مقایسه کرده است.

مجلس خبرگان رهبری به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی و مذهبی سال‌هاست کارکرد اصلی خود که‌‌‌ همان نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است را از دست داده و به یکی از نهاد‌های تحت نظر وی تبدیل شده است.

بسیاری از اعضای این مجلس٬ نمایندگان خامنه‌ای در ارگان‌ها، نهاد‌ها و شهر‌های بزرگ هستند که نفوذ قابل توجهی در مجموعه تحت مدیریت خود دارند.

رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن منابع مالی و اعطای پست‌های مذهبی در نهاد‌ها و ارگان‌ها به اعضای مجلس خبرگان رهبری آن‌ها را به حقوق بگیران ثابت حاکمیت تبدیل کرده است.

بیشتر اعضای مجلس خبرگان رهبری در چهار سال گذشته برای حفظ منافع خود و تحت پوشش مصالح نظام حاضر نشدند از نقش خامنه‌ای در سرکوب‌ خونبار مردم سئوال کنند.

اعضای این مجلس طی این مدت با صدور اطلاعیه‌هایی از عملکرد علی خامنه‌ای در واکنش به اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ حمایت کرده و بر ضرورت برخورد با رهبران جنبش سبز تاکید کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment