Tuesday 12 February 2013

جنگ گرگ ها، افشاگری جدید تیم احمدی نژاد در مورد فساد مالی برادران لاریجانی

جنگ گرگ ها، افشاگری جدید تیم احمدی نژاد در مورد فساد مالی برادران لاریجانیarticle picture
یک مسکن مختصری، چیزی فراهم کند به نام یکی از بستگان من برای شروع کار ... سعی می کنم حقوق ریالی هم نگیرم که به چشم نیاید... یک آپارتمان 600- 700 متری بگیرد... ویلایی در خزرشهر... به نام همسرم ...

سایت شبکه ایران ، وابسته به باند احمدی نژاد نوشت: فاضل لاریجانی خطاب به سعید مرتضوی گفته است: "من تا بحال کار دانشگاهی کرده ام و حالا هم دوزاریم افتاده است و اموراتم با ماهی دو میلیون (تومان) نمی گذرد، یک فرصت ویژه پیش آمده و ما چند سالی است که به کار اقتصادی ورود داشته ایم و خداییش کمتر از دیگران نیستیم. الان که وارد شده ایم قلق ها دستمان آمده و هم به لحاظ ارتباطی و هم مدیریتی کار را پیش می بریم، واقعیت این است. ... یک مسکن مختصری، چیزی فراهم کند به نام یکی از بستگان من برای شروع کار ... سعی می کنم حقوق ریالی هم نگیرم که به چشم نیاید... یک آپارتمان 600- 700 متری بگیرد... ویلایی در خزرشهر... به نام همسرم ...."
نگاهی به سوابق فاضل لاریجانی نشان می دهد که بر خلاف ادعای وی که می گوید: "من تا بحال کار دانشگاهی کرده ام و حالا هم دوزاریم افتاده است و اموراتم با ماهی دو میلیون نمی گذرد" وی طی 20 سال گذشته همواره در پی گسترش فعالیتهای درآمدزای خود بوده است:
1- نقطه آغاز رشد کاری فاضل لاریجانی با حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی رقم می خورد. فاضل لاریجانی در تاریخ 31 فروردین 1372 و در حالی که هنوز دانشجو بوده است با تائید اکبر هاشمی رفسنجانی(رییس وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی) و در کنار چهره هایی چون احمد مسجد جامعی ، عزت اللَّه ضرغامی و حسین محمدی به عنوان عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می شود.
2- فاضل لاریجانی در همین دوران به عنوان رییس سازمان انتشارات دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می کند. او سالهاست که صاحب یک چاپخانه و شرکت چاپ و انتشارات شخصی به نام شرکت خانه چاپ و طرح است. این شرکت در نزدیکی میدان آزادی تهران و روبروی دانشگاه صنعتی شریف واقع است. در سوابق آقای فاضل لاریجانی معاونت مرکز نشر دانشگاهی و مدیرعاملی شرکت انتشارات علمی فرهنگی (دو شرکت بزرگ انتشاراتی)نیز به چشم می خورد.
3- آقای فاضل لاریجانی توانست در دوران اصلاحات صاحب یک دانشگاه غیرانتفاعی هم بشود. او موسسه آموزش عالی طبری بابل را درسال 83 تاسیس و با با جذب 200نفر دانشجو در 2 رشته کاردانی فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون در14رشته مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و در 3 رشته مقطع کارشناسی ارشد 3500 دانشحوجذب نموده است. زمینی به مساحت 5 هکتار درجاده بابلسر تحت تملک موسسه آموزش عالی طبری بابل قرارگرفته است تا پردیس این دانشگاه در آن احداث می شود و درصورت بهره برداری آن حدود 6000 دانشجوجذب خواهد شد.
4- یکی دیگر از مشاغل آقای فاضل لاریجانی حضور وی در شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان مشاور مدیرعامل است. شرکت سرمایه گذاری غدیر یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایه گذاری کشور و وابسته به بانک صادرات است که سود خالص آن در سال نود ویک بالغ بر 1400 میلیارد تومان برآورد شده است.
5- آقای فاضل لاریجانی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت مگفا از بزرگترین شرکتهای فناوری اطلاعات کشور که تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار دارد نیز فعالیت کرده است.
6- آقای فاضل لاریجانی عضو هیئت مدیره پالایشگاه نفت تهران (شهید تندگویان) نیز هست و بنا بر صورتجلسه مجمع عمومی این شرکت در سال 1391، وی حداقل ماهیانه 7 میلیون ریال بابت حق جلسات و حدود 300 میلیون ریال نیز پاداش سالیانه دریافت کرده است.1389 به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، از شرکتهای معظم تحت پوشش وزارت صنعت،معدن و تجارت منصوب شد.
8- آقای فاضل لاریجانی آنگونه که در رزومه خود اعلام کرده علاوه بر آنکه در وزارت معادن و فلزات دولت اصلاحات به عنوان مشاور وزیر فعالیت داشته ، با حکم منوچهر متکی نیز به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کانادا منصوب شده است.

9- فاضل لاریجانی در جلسه مشهور، به مرتضوی می گوید بابت خدمتی که به "ع" کرده، 10 میلیون تومان حقوق ماهانه و 50 میلیون تومان پاداش سالانه می گیرد (تحت نام مشاور با نصف روز حضور در هفته). "ع" از سرلیست های بزرگترین بدهکاران بانکی است (همان لیستی که دولت دوبار به قوه قضائیه ارسال کرده بود). فاضل ادعا می کند که برای وی داشت قوه قضائیه اجرائیه می آمد اما وی دستورش را از ... گرفت و مشکلش را حل کرده است. آنگونه که فاضل ادعا می کند، حقوق 10 میلیونی و پاداش 50 میلیونی "ع" به وی، بابت همین خدمت بزرگ بوده است.

همه این موارد نشان از آن دارد که آقای فاضل لاریجانی به دلائل نامشخص، بسیار فراتر از یک چهره دانشگاهی در دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی کشور حضور داشته و اگر حقوق و پاداش ناشی از عضویت وی در هیئت مدیره شرکتها، حق المشاوره ها ، درآمدهای ناشی از چاپخانه و دانشگاه و حق ماموریت خارج از کشور وی را با هم جمع نماییم ، قطعا طی سالهای اخیر درآمدی بسیار مناسب برای وی رقم خورده و اتفاقا امورات او نسبت به سایر دانشگاهیان بسیار خوب گذشته است چون کمتر چهره دانشگاهی است که بتواند از این نوع درآمدها بهره مند باشد.

No comments:

Post a Comment