Thursday 5 July 2012

جمهوری آذربایجان: جوانان دستگیر شده آذربایجانی در ایران باید آزاد شوند



  جمهوری آذربایجان: جوانان دستگیر شده آذربایجانی در ایران باید آزاد شوند
article picture
ناظم ابراهیم اف رئیس کمیته دولتی آذربایجان در امور آذربایجانیان خارج از کشور با اعلام اینکه جوانان دستگیر شده آذربایجانی در ایران بی گناه هستند گفت: این جوانان باید هر چه زودتر آزاد شوند.


به گزارش خبرگزاری ترند، ابراهیم اف روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه هر مشکلی که برای آذربایجانی های مقیم خارج از کشور پیش بیاید را دولت آذربایجان با جدیت بررسی می کند و سعی در برطرف کردن آن مشکل دارد گفت: بنظر من جوانان دستگیر شده در ایران بی گناه هستند و هر چه زودتر باید آزاد شوند.


دو شاعر جوان آذربایجانی به نام های فرید حسین و شهریار حاجی زاده در ماه می برای شرکت در جشنواره شعری که در شهر مراغه برگزار شده است به ایران سفر کرده است، بازداشت شده اند. و تاکنون جمهوری آذربایجان در ارتباط با این مسئله سه یادداشت اعتراض به جمهوری اسلامی داده است و خواستار دسترسی کنسولی به اين دو شده است. اما رژیم ايران تا هفته گذشته جوابی به درخواست ديپلماتيک آذربايجان نداده است.




بازجویی از دو شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی


شبکه انگليسی زبان سیمای جمهوری اسلامی ایران، پرس تی وی با استناد به گفته های يک مقام مسئول در استان آذربايجان شرقی روز سه شنبه گزارش داده "شهريار حاجی زاده" و "فريد حسين اف" دو شهروند جمهوری آذربايجان که اوايل ماه مه در تبريز بازداشت شده بودند، متهم به "جاسوسی" برای اسرائيل و وزارت امنيت ملی آذربايجان، ام تی ان، هستند.


اين مقام مسئول که نامی از وی برده نشده، در ادامه گفته است که مدارک و اسناد به دست آمده نشان می دهد که اين دو شهروند جمهوری آذربايجان "با هدايت سرويس اطلاعاتی آذربايجان (ام تی ان)، وارد ايران شده بودند و ماموريت داشته اند تا برخی از معترضان ايرانی را برای ترويج جدايی طلبی در ايران به کارگيرند.


گفتنی است که دو شاعر جوان آذربایجانی به نامهای فرید حسین و شهریار حاجی زاده حدود دو ماه پیش برای شرکت در جشنواره شعری که در شهر مراغه برگزار شده است به ایران سفر کرده است، بازداشت شده اند. و تاکنون جمهوری آذربایجان در ارتباط با این مسئله سه یادداشت اعتراض به ایران داده است و خواستار دسترسی کنسولی به اين دو شده است. اما ايران تا هفته گذشته جوابی به درخواست ديپلماتيک آذربايجان نداده است.
پرس تی وی گزارش کرده است که دعوتنامه برای حضور اين دو نفر در جشنواره شعر "تقلبی" بوده است.




http://parsdailynews.com/101909.htm
http://parsdailynews.com/101896.htm

No comments:

Post a Comment