Sunday 1 July 2012

خامنه ای حماس را تهدید کرد که حق ندارد اسلحه را زمین بگذارد!




  خامنه ای حماس را تهدید کرد که حق ندارد اسلحه را زمین بگذارد!
article picture
«بیداری اسلامی» مواضع اشتباه دارد!


به قدرت رسیدن محمد مُرسی به نفع ما نیست!


در این یک سال و اندی که ما را به مصر راه نمی دادند ما گروه گروه مصری ها را به ایران آوردیم و توجیه و تقویت کردیم تا نگذارند مصر در آغوش آمریکا و عربستان بماند!


خامنه ای حماس را تهدید کرد که حق ندارد اسلحه را زمین بگذارد!


11 تیر- کیهان آنلاین- سرانجام یک نفر در جمهوری اسلامی پیدا شد که بگوید رویدادهای کشورهای عربی اگرچه «بیداری اسلامی» است ولی راهی که در پیش گرفته آنقدر با تبلیغات رژیم شیعی ایران تفاوت دارد که بتوان آن را «اشتباه» ارزیابی کرد!


حجت الاسلام حمیدرضا غریب که ظاهرا محقق و پژوهشگر است در جلسه هفتگی شست و شوی مغزی انصار حزب الله پس از یک سخنرانی طولانی درباره انتخابات مصر و وضعیت منطقه، در پاسخ به پرسش هایی که با وی مطرح شد، دم خروس تحلیل های تبلیغاتی خودش و رژیم را به نمایش گذاشت.


غریب مواضع «اخوان المسلمین» مصر را «محافظه کارانه» و غیرانقلابی توصیف کرد و با تأیید خبر امتناع رییس جمهوری کنونی مصر، محمد مُرسی، از دیدار با کاردار سفارت جمهوری اسلامی در قاهره این را نیز تأیید کرد که مصری ها با مواضع رژیم ایران در قبال سوریه مسئله دارند.


وی توضیح داد: «اخوان المسلمین رسما اعلام کردند و خود مُرسی گفت که من با کاردار ایران در قاهره دیدار نخواهم کرد تا اینکه موضع شان نسبت به سوریه عوض شود و لذا موضع شان درباره سوریه منفی است و در سایت خود به بشار اسد بد و بیراه می گویند. البته اینها در این رابطه موضع اشتباهی می گیرند و از این موضع، رسیدن به قدرت آنان به نفع ما نخواهد بود و این دغدغه وجود دارد که جبهه مخالفین سوریه تقویت شود».


حمیدرضا غریب با وجود تبلیغات توخالی مبنی بر «بیداری اسلامی» در کشورهای عربی که زمامداران و رسانه های رژیم در بوق گوشخراش آن می دمند، اقرار کرد که در ماه های گذشته که مصر دستخوش رویدادهای سیاسی و تغییر در ساختار قدرت بوده است، مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی اجازه ورود به مصر را نداشته اند!


وی با ادعای اینکه مصر «جایگاه استراتژیک جمهوری اسلامی و خط مقاومت است» گفت: «با اینکه در این یک سال و اندی حتا اجازه نمی دادند به جز موارد محدود یک ایرانی وارد مصر شود ولی ایران محکم روی این داستان [دخالت و تأثیر در رویدادهای مصر] ایستاد و لذا مصری ها را گروه گروه به ایران می آورد از جمله نخبگان و گروه های مختلف فکری و آنان را توجیه می کرد و این موضوع مؤثر هم واقع شد».


وی اعتراف کرد که دست اندازی های جمهوری اسلامی در کشورهای عربی همچنان ادامه دارد و گفت: «باید دید این تقویتی که جمهوری اسلامی از آن خط می کند، باعث می شود که آنها را از آغوش آمریکا و عربستان خارج کند و در خط مقاومت وارد کرده و تثبیت کند که اگر چنین شود و آنها این شجاعت را داشته باشند، معادله به سمت ما برخواهد گشت، ضمن اینکه آنها تهدید هم دارند»!


این حجت الاسلام مبلغ در پاسخ به این پرسش که ایا مواضع صلح جویانه حماس و دولت مُرسی به زیان جمهوری اسلامی نیست، با اعتراف به اینکه سیدعلی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی حماس را تهدید کرده که اگر اسلحه را به زمین بگذارد، کمک های رژیم ایران به آن قطع خواهد شد، چنین پاسخ داد: «باید گفت جریانی در داخل حماس پیگیر این بودند تا به سمت گفت و گوهای سازش گام بردارند که مقام معظم رهبری محکم ایستادند و اقای اسماعیل هنیه که به ایران آمدند، موضع ایران به ایشان منتقل شد که تا زمانی که شما سلاح را به زمین نگذاشته اید و وارد گفت و گو نشده و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته اید مقاومت ادامه دارد. اگر مقاومت حماس در مسیر نظامی خودش بخواهد باقی بماند، نباید مشی خودش را به سمت گفت و گو وگرایش به آمریکا که ابو مازن دارد، تغییر دهد و لذا باید مقاومت را ادامه دهد.»


به این ترتیب در پس تبلیغات «بیداری اسلامی» که رژیم ایران بلافاصله با ظهور جنبش های اجتماعی در کشورهای عربی به راه انداخت و هم چنین صرف کمک های میلیاردی برای به اصطلاح «توجیه و تقویت» اعراب، ظاهرا نگرانی عظیمی نهفته است که آن را در همین جلسه شست و شوی مغزی انصار حزب الله نیز می توان آشکارا دید.


به نظر می رسد اینک سوریه آخرین حلقه ای است که رژیم شیعی ایران را به تخیل «بیداری اسلامی» اش در منطقه گره می زند. با گسستن این حلقه که ظاهرا چندان دور نیست، و قرار است همزمان با تحریم نفتی ایران، هر دو رژیم را در پشتیبانی از یکدیگر به بستر احتضار بیندازد، رژیم جمهوری اسلامی چون سیب کرم خورده به زمین خواهد افتاد.
http://parsdailynews.com/101791.htm

No comments:

Post a Comment