Sunday 15 July 2012

چند گزارش از نقض حقوق شهروندان بهائی در رژیم فاشیستی مذهبی اسلامی



  چند گزارش از نقض حقوق شهروندان بهائی در رژیم فاشیستی مذهبی اسلامی
article picture
 
شش ماه بازداشت و بلا تکلیفی یک خانواده بهائی در کرمان/ده سال زندان برای دو تن از مسئولین دانشگاه آنلاین بهائیان /بازداشت فاران حسامی، از اساتید دانشگاه آنلاین بهائیان برای اجرای ۴ سال حبس تعزیری /

پس از گذشت ۶ ماه از بازداشت سه نفر از اعضای خانواده راسخی، خانواده بهایی ساکن کرمان همچنان قرار بازداشت آنها بدون برگزاری دادگاه تمدید میشود.


در تاریخ ۱۶ دی ماه سال ۹۰، ماموران وزارت اطلاعات همراه با تجهیزات فیلمبرداری به یکی از جلسات بهاییان با عنوان "جشن جوانان بهایی ایران" به منزل آقای راسخی وارد شدند و پس از تعطیل کردن جلسه به بازجویی از اعضای حاضر در جمع پرداخته و در نهایت پس از تفتیش کامل خانه و ضبط وسایل شخصی از جمله کامپیوتر، جزوات و کتب سه نفر از اعضای این خانواده به نام های بختیار راسخی، فرحناز نعیمی(همسر بختیار راسخی) و فرین راسخی(دختر وی) را بازداشت و به ستاد خبری این شهر منتقل میکنند.


اتهامات این شهروندان بهایی عبارتند از:
۱- فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع سازمان ها و گروه‌های مخالف نظام.
۲- جاسوسی به نفع اجانب (اسرائیل).
۳- ترویج افکار ضاله بهایی.
۴- معاونت در ارتداد جمعی از مسلمانان.
۵- توهین به مقدسات اسلامی.


در این مدت بختیار راسخی حدود ۴۵ روز در سلول انفرادی و فرحناز نعیمی و فرین راسخی هریک ۳۵ روز در بند قرنطینه زندان در شرایط نامناسب بوده اند. فرحناز نعیمی در هنگام بازداشت بیمار بوده، اما مسئولان زندان به او اجازه مداوا و مرخضی نداده اند. در تاریخ ۲۵ بهمن سال گذشته بانوان از قرنطینه به بند عمومی زندان کرمان و بختیار راسخی در اردیبهشت ماه جاری به بند عمومی منتقل شده اند.


تمام پیگیری های بعمل آمده از جانب خانواده این ۳ نفر به دادستانی شهرستان کرمان و شعبه ۷ دادگستری این شهر جهت آزادی موقت تا برگزاری جلسه دادگاه بی نتیجه مانده و هر دو ماه یکبار وزارت اطلاعات قرار بازداشت آنها را تمدید کرده و از پیشرفت پرونده و آزادی آن ها جلوگیری کرده است.


از ابتدای انقلاب اسلامی در سال ۵۷ مبارزه علنی با جامعه بهاییان با اعدام های گسترده آنان (حدود ۲۰۰ نفر بهایی در دهه ۶۰ اعدام شدند)، اخراج از ادارات دولتی و دانشگاه ها، عدم اعطای پروانه کسب و ... شروع شده و با شدت یافتن فشار حکومت و دستگاه امنیتی به بهاییان در سال های گذشته منجر به بازداشت های گسترده، ابلاغ احکام ناعادلانه و سنگین، اخراج و عدم ثبت نام دانشجویان بهایی در دانشگاه های دولتی ایران، تعطیلی دانشگاه بهاییان، پلمپ محل کار و سایر فشارهای اقتصادی شده است.

...........
ده سال زندان برای دو تن از مسئولین دانشگاه آنلاین بهائیان

فواد مقدم و امان‌الله مستقیم، از مرتبطین با دانشگاه آنلاین بهائیان از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دادگاه امان‌الله مستقیم شهروند بهائی ساکن شیراز روز ۳ تیرماه و دادگاه فواد مقدم شهروند بهائی ساکن اصفهان روز ۱۰ تیرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. یکی از اتهامات این افراد "عضویت در جامعه‌ی بهائی"(ماده ۴۹۹) عنوان شده است.

امان‌الله مستقیم و فواد مقدم در روز یک خرداد ماه سال ۹۰ و همزمان با یورش گسترده به مرتبطین با دانشگاه آنلاین بهائیان بازداشت شدند و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شدند.

هم اکنون رامین زیبایی، کامران مرتضایی، فرهاد صدقی، نوشین خادم، کامران رحیمیان، صدف ثابتیان ،محمود بادوام و ریاض سبحانی از مرتبطین با این دانشگاه با مجموع بیش از ۳۰ سال حبس تعزیری در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

..............
بازداشت فاران حسامی، از اساتید دانشگاه آنلاین بهائیان برای اجرای ۴ سال حبس تعزیری

فاران حسامی، شهروند بهایی که به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، صبح امروز در اجرای احکام زندان اوین بازداشت و برای اجرای ۴ سال حبس تعزیری خود به زندان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این شهروند بهائی صبح امروز در پی مراجعه به اجرای احکام زندان اوین برای تأیید وکالتنامه کامران رحیمیان، همسر خود که در زندان رجایی شهر در حال گذراندن محکومیت ۴ ساله خود است، بازداشت شد.
این بازداشت در حالی صورت گرفته است که حکم بدوی ایشان در مرحله تجدید نظر بوده است و تائید حکم ایشان به وی ابلاغ نشده بود. در حالی که در پی مراجعه ایشان برای انجام امور اداری همسرشان، به وی ابلاغ شد که حکم وی تأیید شده و ایشان برای اجرای حکم بلافاصله بازداشت شده اند.
پیش تر فاران حسامی از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام "عضویت در جامعه بهائی"(ماده ۴۹۹) و "اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی"(ماده ۶۱۰) به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۹۰ در پی احضار به شعبه پنج دادسرای اوین بازداشت شده بود و در اوایل آذرماه همان سال به قید وثیقه آزاد شده بود.
کامران رحیمیان، همسر فاران حسامی نیز از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات مشابه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که هم اکنون در زندان رجایی شهر در حال گذراندن محکومیت خود است.
لازم به ذکر است که کامران رحیمیان و فاران حسامی دارای فرزند خردسالی به نام آرتین هستند که تنها ۳ سال سن دارد.
انتشار:جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
 

No comments:

Post a Comment