Sunday 1 July 2012

از مهدی کروبی رفع حصر نشده


تکذیب اخبار ساختگی امنیتی

از مهدی کروبی رفع حصر نشده

هم‌زمان با انتشار اخباری در سایت‌های نزدیک به جناح راست درباره‌ی احتمال رفع حبس مهدی کروبی و دیدار سیدمحمد خاتمی با همسر وی٬ سایت سحام‌نیوز نوشت که خانواده‌ی کروبی هیچ خبری از احتمال رفع حصر از دبیرکل حزب اعتمادملی ندارند و انتشار این اخبار را از مصادیق جنگ روانی دانسته‌اند.
این سایت نوشته است: "انتشار چنین خبری از سوی یک سایت حکومتی، که زیرنظر مستقیم نهادهای امنیتی اداره می‌شود، خود گویای سناریوی نخ نما و تفرقه برانگیزی است که آمران آن به دنبال پیاده‌سازی آن بوده و هستند".
پیش از این سایت‌های نزدیک به جناح راست نوشته بودند که احتمال رفع حصر از مهدی کروبی وجود دارد و سیدمحمد خاتمی٬ هفته‌ی گذشته به همین دلیل دیداری با همسر وی داشته است.
اما سحام‌نیوز - که سایت رسمی حزب اعتمادملی است - در واکنش به این خبر٬ به نقل از خانواده‌ی کروبی نوشت آن‌ها هیچ اطلاعی از امکان رفع حصر از کروبی ندارند. مهدی کروبی به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ بیش از ۵۰۰ روز است که در حصر به سر می‌برند.
سایت‌‌های جناح راست نوشته بودند که خاتمی در این دیدار ابراز امیدواری کرده رفتارها و سخنان کروبی در صورت ازادی٬ منجر به "انشقاق" در میان اصلاح‌طلبان نشود.
اما خانواده‌ی کروبی می‌گویند: "طی هفته گذشته آقای خاتمی با حضور در منزل خانم کروبی، با ایشان دیدار کردند. هیچ یک از طرفین این دیدار، کوچکترین اطلاعی مبنی بر شرایط کنونی و آینده آقایان کروبی و موسوی نداشته و ندارند. لذا بدیهی است که چنین اظهار نظری نیز خلاف واقع بوده است".
این خبر در حالی منتشر شده که سیدمحمد خاتمی٬ در سخنانی که توسط سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان "صریح" خوانده شده٬ خواستار آزادی کروبی٬ موسوی و رهنورد شده است.
وی نتیجه‌ی حصر رهبران جنبش سبز را "نومیدی از اصلاح در جامعه" دانست و اضافه کرد که ادامه‌ی این روند باعث آن می‌شود که "گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می‌گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه‌ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند".
میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد٬ مهدی و فاطمه کروبی پس از دعوت به برگزاری راه‌پیمایی در ۲۵ بهمن سال ۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در حصر قرار گرفتند. صادق لاریجانی٬ پیش از این گفته بود که هرونه تصمیم‌گیری درباره‌ی وضعیت موسوی و کروبی و تصمیم برای اقدام علیه ان‌ها٬ تنها در حوزه‌ی اختیارات رهبر جمهوری اسلامی است.
این برای چندمین بار است که چنین اخباری درباره‌ی رهبران جنبش سبز که در حصر به سر می‌برند٬ منتشر شده است. رسانه‌های نزدیک به جناح راست تاکنون بارها اخباری درباره‌ی وضعیت جسمی رهبران جنبش سبز و یا اعتراف آنان به اشتباهات خود درجریان اعتراضات پس از انتخابات٬ منتشر کرده‌اند. اخباری که همه‌ی آن‌ها تکذیب شده است.
در یکی از آخرین موارد از این دست٬ اعلام شد که مهدی کروبی همراه با خانواده‌ی خود به شهر کاشان سفر کرده است. گرچه خانواده‌ی کروبی با تکذیب این مساله گفتند که این سفر با فشار ماموران امنیتی انجام شده و کروبی را در این سفر هیچ‌یک از اعضای خانواده ی وی همراهی نمی‌کرده است.
خانواده‌ی کروبی اکنون نیز به سحام‌نیوز گفته‌اند: "تمام تلاش خود را کرده‌اند که هرگونه رخداد پیرامون شخص آقای کروبی را به اطلاع مردم ایران برسانند. لذا اگر چنین احتمالی وجود داشت، مطمئنا پیش از این از طریق همین رسانه به اطلاع عموم رسیده بود".

No comments:

Post a Comment